Wednesday, March 31, 2010

ADUN Pembangkang Semakin Biadap!


Nizar hadir hari ini tanpa kalung Darjah SPMP
Tetapi hairannya Nizar, Ngeh, Nga dan Sivanesan 
memakai songkok yang daripada segi protokolnya 
hanya boleh dipakai oleh MB dan Exco

Bekas Menteri Besar Perak, Dato' Seri Nizar Jamaluddin datang ke Sidang DUN pagi tadi tanpa mengenakan pakaian yang lengkap dengan anugerah  Darjah Seri Paduka Mahkota Perak (SPMP) yang diterimanya dari DYMM Paduka Seri Sultan Perak. 

Darjah SPMP yang membawa gelaran Dato' Seri diterima Nizar pada 2008 ketika beliau menjawat jawatan Menteri Besar, sepatutnya dipakai berserta kalung di badan dan bintang disangkut di tengah poket kiri.

Nizar dan pakaian lengkap Dato' Seri

Ini bukan kali pertama Nizar hadir sebegitu dalam majlis rasmi melibatkan keberangkatan DYMM Sultan Perak ataupun DYTM Raja Muda. Dalam sidang yang kecoh pada 7 Mei 2009, Nizar hadir tanpa memakai selepang.

Nizar hadir pada Sidang DUN tanpa selepang pada 7 Mei 2009

Agak menghairankan kenapakah beliau tidak mengenakan pakaian lengkap dengan bintang kebesaran seperti diwajibkan sebagai tanda penghormatan terhadap anugerah yang diterima daripada DYMM Paduka Seri Sultan Perak.

Tidak pula dapat dipastikan sejauh mana Nizar menghargai anugerah DYMM Paduka Seri Sultan Perak. Jawapannya hanya ada pada diri Nizar sendiri. Kita hanya melihat dan membuat penilaian luar tanpa banyak prasangka.


Petikan dari Wangsa Setia!

0 comments: