Wednesday, August 5, 2009

KERA JANTAN(KJ) MEMANG PEMUSNAH! (klik sini)

Maya akan bercerita mengenai sebuah sandiwara pada tahap drama swasta yang telahpun bermula sejak tahun 2004 lagi lamanya. Kecoh satu Malaya apabila beberapa menteri kanan UMNO membikinkan lakonan bahawa Khairy budak Oxford University merupakan manusia paling layak memegang jawatan Timbalan Ketua Pemuda UMNO.


Lalu dengan lakonan tahap Academy si Nazri Aziz dikatakan akan memujuk KJ "menerima" jawatan Timbalan Ketua Pemuda. Kenapa pula si Nazri sanggup menghambakan diri? Tak tahu ke Khairy telahpun menjadi menantu kesayangan Perdana Menteri. Tapi jangan pula rakan-rakan kat sini tuduh Maya jealous kat Nori.

Setelah "dipujuk" Nazri Aziz, jawapan Khairy masa tu cukup simple sekali, akan menerima offer jika jawatan TKP tiada pertandingan, dengan alasan beliau bukan tamakkan jawatan. Tetapi apa yang nampak terang ialah Khairy yang baru nak mencuba nasib cukup takut dengan pertandingan.


Maka sandiwara masuk ke episod seterusnya pada hari persidangan Pemuda UMNO 2004. Apabila pengerusi tetap mengisytiharkan bahawa Khairy ialah TKP yang baru, tak disangka-sangka ianya disambut dengan sorakan boooo......, eiii tak malu. Kalau Maya lah kena boo...... Mayak takkan keluar rumah seminggu.

Bermulalah detik hitam dalam UMNO. Khairy walaupun tidak diberi jawatan dalam kabinet tetapi didapati Khairy berupaya menjawab beberapa isu kepentingan nasional, antaranya penjualan Augusta, Hospital Pantai, Telekom Malaysia, Monsoon Cup dan juga kenaikan harga minyak. Mungkinkah Khairy sengaja kaitkan dirinya dengan kelemahan Abdullah Badawi supaya nanti BN akan terus dibenci.

Pada ketika itu rasa benci dan meluat terhadap BN tidak boleh lagi disimpan. Timbul nada yang cukup nyaring kedengaran dan semestinya memberi kelebihan kepada pembangkang, bahawa kerajaan masa tu hanyalah dikawal oleh dua manusia yang cukup bernafsu kepada kuasa dan kekayaan, Khairy dan Kamaluddin.


Rasa meluat bukan sahaja datang dari rakyat biasa, Tun Mahathir sendiri terpaksa bersuara mengenai kerosakan yang dilakukan oleh menantu kesayangan Dollah. Namum si pak mentua masih asyik lena bermimpi dan si menantu masih pada tahap tak sedar diri. Dengan kuasa yang ada sebagai suami Nori, KJ cuba menyekat pengaruh Tun dengan mensabotaj lawatan Tun ke beberapa tempat.

Rakyat semakin meluat, KJ pula semakin berlagak dan pak mentua asyik dok flip-flop. Mungkin dalam lena Pak Lah membuat keputusan bahawa PRU 12 akan diadakan pada 8 Mac. Semestinya tiada siapa yang berkunjung dalam mimpi Pak Lah untuk menceritakan bahawa BN sebenarnya tenat.

Maka tarikh 8 Mac pun tiba, dan seperti disangka Pak Lah dikejutkan dari mimpinya. Walaupun masih lagi boleh membina kerajaan tanpa 2/3 majoriti, Dollah seperti tidak percaya kehilangan 5 negeri. Itulah Pak Lah, jangan asyik dok bermimpi.


Dan pada ketika itu jugalah Maya dikejutkan dengan nama Khairy Jamaluddin. Seperti yang telah Maya ceritakan pada yang posting yang lepas, itulah detik yang membuatkan Maya ingin lebih mengetahui siapakah si Khairy.

Maya cuba mengikuti perkembangan politik semasa dan membaca lebih banyak artikel selepas BN hampir kecundang pada 2008. Mula dihebohkan cerita bahawa pengaruh Khairy akan disekat pada pemilihan UMNO nanti. Dan doa Maya ianya akan terjadi.

Dalam proses pencalonan bahagian ada beberapa kejadian yang menjadi kontroversi, dan yang peliknya apabila terjadinya kontroversi pencalonan berpihak kepada Khairy. Antaranya ialah kejadian di Rantau Panjang, Kuala Kangsar dan yang paling menggelikan hati peti pencalonan dibawa lari.

Namum Maya masih lagi berharapan bahawa Khairy akan ditumbangkan memandang bahawa Khairy mendapat paling sikit pencalonan. Bagi Maya tidak mungkin pengkhianat seperti Khairy berhak diberi walaupun satu undi.



Kita semua telah ketahui bahawa si Khairy telahpun memenangi jawatan KP. Laungan satria dan perwira di luar dewan adalah sebagai bukti betapa jijiknya permainan Khairy. Dan tujuan Maya menulis kali ini adalah untuk mengingatkan bahawa Maya tidak akan lupa siapakah sebenarnya pengkhianat bangsa.

Rakan seperjuangan, bukan konflik yang Maya pinta tetapi seharusnya kita perlu saling ingat-mengingati bahawa apa yang berlaku hari ini adalah rentetan dari peristiwa silam. Dan peristiwa silam telahpun membuktikan Khairy melakukan cukup banyak kerosakan.

0 comments: