Tuesday, September 8, 2009

Nizar DAPberg! Anwar sudah ada pengganti baru?



Jambu pengganti Saiful?

Lani Anwar sedang cuba batalkan semua pendakwaraya dari mendakwanya.

Sebagaimana dikatakan salah seorang pendakwa, ini adalah permohonan gila yang bercanggah dengan perlembagaan. Mana boleh seorang yang didakwa memilih siapa yang boleh dakwanya. Itu bukan pilihannya.

Dengar-dengar Anwar pun sedang memikirkan satu lagi kerja gila. Dia mahu Saiful didakwa bersama buat. Ikut lojik bekas penuntut Malay Studies yang tiada kemahiran khusus selain menipu dan memutarbelit, ini satu perangkap pada Saiful.

Konon kalau Saiful kena dakwa sama, pasti dia tidak ngaku dia meliwat. Sebabnya Saiful tidak ngaku kerana dia meliwat dnegan rela dan akan kena sama. Harapan Anwar, dia akan terlepas.

Kalau dah terdesak, kaki botol atau apek berak tak cebuk pun jadilah ...
Begitulah pemikiran Anwar yang sudah terdesak. Dia tak tahukah bahawa dengan cara demikian, ia bermakna Anwar mengaku sama-sama meliwat. Dia dok pikiaq dia boleh lepaih pasal apa dia dok goreng dan putarbelit orang caya.

Dia lupa bahawa dalam kes ini, pihak yang melaporkan tidak kena. Untuk kena mesti caj satu pihak saja. Tak boleh caj kedua-dua, nanti tak ada kes.

Macam kes rasuah, mesti ada pihak yang memberi danb opihak yang menerima. Jika pihak memberi bekerjasama, pihak yang menerima yang kena. Selalunya pihak menerima yang kena.

0 comments: