Friday, May 21, 2010

Apakah Nizar Ingin Menukar Agama?


Nizar-Paderi

AIDCNews

PERAK - YB Datuk Seri Ir. Haji Mohammad Nizar Jamaluddin, bekas Menteri Besar Perak hari ini mengambil inisiatif yang lebih mantap untuk mengukuhkan kerjasama dengan paderi-paderi Kristian di Perak.

Bertempat di Hotel Hillcity, Nizar mewakili PAS Perak dengan mengadakan dialog dengan Dr Teoh mewakili paderi Perak.
Nizar-Kristian
PASPerak-Kristian

Secara jujur Dr Teoh mengakui jika jemputan majlis sebegini dilakukan tiga tahun dulu mungkin mereka tidak hadir.Tetapi dalam konteks Pakatan Rakyat hari ini, imej eksremis Islam sudah tidak wujud lagi.

Katanya lagi keterbukaan PAS menyebabkan masyarakat bukan Islam mula menerima PAS sebagai rakan kongsi politik.

Dalam dialog itu, dua isu pokok yang menjadi konflik Islam/Kristian iaitu isu Murtad dan Kalimah Allah telah disepakati secara bersama.

Program dialog ini sebagai merealisasikan slogan 'PAS For All'.

Sumber: AIDC

Perak Today: Setelah menjadi penyampai atau penolong kepada Ngeh dan Nga di Sibu tempohari dalam isu Allah, sekali lagi Nizar cuba untuki mewakili golongan Kristian. Kami merasa amat kesal dengan tindakan Nizar ini dan kami berharap agar Nizar bertaubat dan kembali ke pangkuan Islam.

Hingga kini kami masih tidak faham apakah motif sebenar Nizar? Mengapa dia berkelakuan sedemikian? Adakah kerana dia dalam keadaan terdesak mencari sokongan hingga agama dibelakangkan?

1 comments:

Wake UP! said...

Tukar agama atau tidak bukan satu masalah kerana sudah terang lagi bersuluh diri tu lebih memihak pada kafir harbi yang memusuhi Islam.

Other questions