Monday, May 3, 2010


Semalam bertempat di Dewan Orangramai Tapah telah diadakan satu program yang dipanggil "Kejayaan Melalui Keupayaan dan Keyakinan diri", program ini telah dirasmikan oleh YB Dato Saarani.

Ini adalah acara motivasi untuk pelajar-palajar sekolah yang akan menghadapi peperiksaan pada akhir tahun ini.

Kursus ini dianjurkan bersama oleh Yayasan Bina Upaya dan Kesatuan Anak Muda Islam Perak.

Seramai 300 pelajar telah meyertai acara yang diadakan julung-julung kalinya ini. Tujuan program ini adalah untuk menyedarkan anak-anak muda tentang masa depan mereka dan justeru itu mereka haruslah pentingkan pelajaran mereka.

Penceramah utama program ini ialah Saudara Hamdan Taha dan dia dibantu oleh beberapa orang penceramah yang lain.

Kami di Perak Today juga diberitahu bahawa ini hanya permulaan dan program yang sama akan diadakan di seluruh kawasan Parlimen di Perak.

4 comments:

Lintau Perak said...

Tahniah Yayasan Bina Upaya dan Kesatuan Anak Muda Islam Perak.

Inilah cara yanag berkesan untuk menghampiri anak-anak generasi muda kita.

bijan said...

hidup melayu hidup melayu..jilat jubur hindu di HS...jilat jubur cina di perak..bagi rm50k..kpd mca..ini umno sebenarnya..

bijan said...

hidup melayu hidup melayu..jilat jubur hindu di HS...jilat jubur cina di perak..bagi rm50k..kpd mca..ini umno sebenarnya..

KAPAKTAJAM said...

Kalau macam ni lar perangai Blogger Melayu seperti No ToBn ni, jawapnya org melayu xkan kemana.

Betul lar mmg dari dulu lagi Kejatuhan Bangsa & Kerajaan Melayu adalah disebabkan oleh org Melayu sendiri. Senarai Melayu jahanam yg menjadi sundal Melayu seperti berikut.

1. Kejatuhan Kerajaan Melayu Islam Melaka - Si Kitul & Mandaliar Mamak
2. Kejatuhan Kerajaan Melayu Islam Perak (PRU 12) - Nizar DAP Jamaludin.
3. Banyak lagi .......

Jadi, Bangsa Melayu kena faham dan berhati-hati jgn main sedap mulut, perasaan dan nafsu. Jgn sebab kita syok sendiri akhir tertipu oleh bangsa Lain.[Kita tidak pasti kesetiaan bangsa lain] ambik contoh parti, MCA, Gerakan dan DAP mereka tetap bersatu dan mendahului ikatan Bnagsa mereka. Lihat saja kemane undi kaum cina di PRU 12, mengapa DAP banyak Menang....

Jika ini pun Melayu xleh nk baca dan syok sendiri jer, alamatnya kuasa POLITIK yg orang melayu pegang akan hilang.... ingatlar ini.... ia pasti akan terjadi....

Cuma Melayu yg BODOH dan DUNGU yg bermain atas paksi AGAMA jer yg bersekongkol dgn DAP.

Kembalilar bertaut.... cuma ada 18 bulan untuk selamat Malaysia dari menjadi Republik..... bila ini terjadi ISLAM akan lenyap dibumi Malaysia, Usah dok Bangga dgn Negeri "Serembi Mekah" ia kan bertukar menjadi "Serambi Berhala Thailand dan Singapura.....

KAPAKTAJAM memberi amaran, Peristiwa Singapura dilanggar todak akan berulang tengok dan lihatlah nanti bila Melayu jadi BODOH/DUNGU dan xmau bersatu....

http://www.kapaktajam.blogspot.com