Monday, January 4, 2010

Harakah memang Haprak, Masih menganggap Sivakumar sebagai Speaker?






Demikianlah teaser di Haprakdaily kelihatan. Untuk baca putarbelit stail Nizar bengong, sila baca laporan sepenuh mereka sini. Penyata yang dikatakan di bawah ini:


Memang PAS ni tak layak memerintah kerana pemikiran masih di tahap ulu lagi. Nak hujah tu cuba kemaskini hujah dengan perkembangan terbaru. Semua ini sudah disentuh dan dihujah dalam mahkamah dan KO kalah. Abis tinggal apa lagi, tuduhlah mahkamah berat sebelah!

Pembangkang selalu kalah di mahkamah kerana tidak cekap berkenaan peraturan dan undang-undang. Nawaitu mereka adalah untuk bermain persepsi jadi bila mereka lakukan sesuatu mereka tidak fikirkan implikasi undang-undang dan peraturan.

Buat kerja selalu main hantam keromno. Gopoh ... kesian wanita-wanita yang bakal jadi isteri madu kepada ulamak-ulamak PAs yang Nik Aziz suruh kahwin lagi. Pak Lebai ni pun kuat pembohong dan putarbelit. Itu pasalnya.




Tanpa membaca penyata ini, ini nak terangkan dahulu macam mana Sivakumar boleh kalah dan dihentikan sebagai Speaker.

Sivakumar kata mesuarat belum bermula kerana dia suruh beberapa ADUN termasuk MB yang digantung sesuka hati. Kalau PAS PIS MAMPUS baca kandungan prosiding mahkamah dan Undang-Undang Tubuh Negeri, jelas bahawa mesyuarat bermula bila Sivakumar masuk Dewan.

Lepas itu, bila dia tak boleh mengawal dan memastikan Dewan berjalan dengan lancar dan aman, Timbalan Speaker boleh ambilalih. Timbul usul untuk pecat Sivakumar sebagai Speaker.

Jadi mula-mula Speaker persidangan dia Speaker, kemudian kena pecat. Ganti dengan Dato Ganesan.

Cuba baca baik-baik PAS PIS MAMPUS apa penyata itu tertulis. Yang ditunjukkan bahagian awal atau lepas berhenti makan tengahhari.

Harpakdaily ini ambik orang macam mana jadi wartawan. Dia orang ni dulu pass SPM tak? Wartawan atau pun blogger sekarang ada ijazah lah!

Inilah pemikiran Pak Lebai sekolah pondok. Masih katak bawah tempurong. Bila kalah permainan undang2 dan politik, emosi. Marah sana sini. Habis tu putarbelit kata sesuka hati. Pakailah skit fakta.

Layaklah PAS dilembukan DAP dan PKR. Bodoh pun!

Wartawan dan blogger macam ini patut Hadi nasihatkan. 


The Unspinners

0 comments: