Saturday, March 28, 2009

Kenapa Tun Dr M tidak hadiri PAU!

1. Ramai kenalan saya yang fikir saya tidak hadir pembukaan mesyuarat Perhimpunan Agung UMNO kerana anak saya Mukhriz kalah pertandingan Ketua Pemuda.

2. Memanglah saya terasa sedih kerananya.

3. Tetapi sebab yang sebenar saya tidak hadir ialah oleh kerana Pemuda UMNO secara langsung dan terbuka merestui politik rasuah.

4. Mereka memilih sebagai ketua mereka seorang yang telah didapati bersalah menggunakan wang dan sogokan dalam usahanya untuk dipilih sebagai Ketua Pemuda. Samada dia dibenar bertanding atau tidak, tidak menidakkan dianya adalah perasuah.

5. Hukuman yang dijatuhkan kepada orang ini tidak setimpal dan adil kerana orang lain yang didapati bersalah sama sepertinya tidak dibenar bertanding.

6. Tidak pernah terjadi orang yang dikenali dan diakui umum sebagai perasuah oleh Lembaga Disiplin, oleh parti dan oleh orang ramai dipilih dan dijunjung tinggi sebagai ketua. Tetapi inilah yang dilakukan oleh Pemuda UMNO yang dahulu terkenal sebagai barisan hadapan dalam perjuangan UMNO.

7. Pemuda telah merosakkan imej UMNO dan imej orang Melayu sendiri. Rupa-rupanya duit lebih utama daripada bangsa dan negara. Apakah rakyat akan terima dipimpin oleh tokoh rasuah yang terkenal? Perbuatan merestui rasuah adalah satu pengkhianatan kepada bangsa Melayu dan negara Malaysia.

8. Juga saya hairan kenapa untuk mengira hanya 790 undi mengambil masa lebih dari enam jam?

9. Apakah pengira undi tidak tahu kira? Atau apakah sesuatu sudah diusahakan untuk menjayakan menantu Perdana Menteri. Ini menjadi soalan bukan daripada saya seorang tetapi oleh semua orang ramai. Tak usahlah Perdana Menteri bercakap berkenaan dengan menolak rasuah kerana menantu yang perasuah diberi keistimewaan luar biasa.

10. Ini juga menghakiskan lagi kepercayaan rakyat kepada UMNO.

11. Inilah sebab-sebabnya saya tidak hadir. Saya rasa diri saya akan tercemar jika saya berada dalam majlis yang disertai oleh orang yang mendukung amalan rasuah.

Di ambil dari blog chedet

3 comments:

Pemuda IKS said...

Salam perjuangan,

Pemuda IKS menghormati keputusan Tun M untuk tidak menghadiri PAU. Beliau bertindak menggunakan akal fikiran yang waras dan berani. Tidak seperti perwakilan Pemuda UMNO yang menikam belakang golongan pemuda di peringkat akar umbi. Ini adalah salah satu sikap Tun M yang harus dicontohi. Bersungguh-sungguh menegakkan kebenaran dan menidakkan kemungkaran.

Pendekar Perak, adalah lebih baik untuk merubah bentangan dan warna tema laman blog saudara. Sudah berupa laman blog Puteri sedangkan saudara seorang pendekar. Selamat berjuang!

"MEMPERKASA GENERASI BARU"

Pergerakan Pemuda
UMNO Cawangan Taman IKS
Bahagian Batu WP

http://pemudaiks.blogspot.com

Parpu Kari said...

BETUL LA BRO PEMUDA IKS! AKU SETUJU DENGAN KAU!

TUN DR M MEMANG YANG TERBAIK, I SALAUTE U PENDEKAR PERAK!

Melayu Liberal said...

salam.. zaman TDM takde rasuah ker? korang ni aku setuju la kita menyanjungi pemimpin tapi agak2la TDM tu bukannya maksum. zaman dia mcm2 menda jadi. rasuah ni dah sebati dgn org kita. aku rasa korang ni kalau ada kuasa pun rasuah gak. siapa berani bersumpah yg TDM mengamalkan pemerintahan bersih zaman dia lalu? aku cabar! pakai mata la sikit bila nak bercakap supaya kita nampak apa yg kluar dari mulut kita.. renung2kanla sahabat2 sekalian..